Тема: Famous Britons ( 7 клас )
Мета: вдосконалювати вміння та
навички усного мовлення;
закріпити вивчені
лексичні одиниці;
розвивати мислення, вміння висловлювати власну
думку;
формувати зацікавленість
у вивченні мови та культури
Великобританії;
виховувати прагнення
досягнути успіху.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: інтерактивна дошка;
презентації РР; відеозапис; роздатковий матеріал ( див. додатки ).
Хід уроку
І. Організаційний
момент. Привітання.
Good morning children! My name is Oksana
Mykolaivna and today I will be your English teacher.
ІІ. Фонетично -мовленнєва
зарядка.
I
think any business better to start with a nice mood. I’m sure nothing but
compliments can put anybody to the right mood. It’s nice thing for people to
give compliment’s, isn’t it? So, let’s pay compliments to each other.
Опорний слайд « Компліменти
»
Well
done! So we can start our lesson. I would like you to guess the theme of our
lesson. For do that you have to match the halves of proverbs. But at first read
the translation. This task is printed so you can match it with the help of a
pencil.
1.
Common fame
sleeps
|
a)
has in his
heart no love of fame
|
2.
Who lends
his lips to nought but blame,
|
b)
partly to
others.
|
3.
Profit is
better
|
c)
by his fame.
|
4.
All kinds of
fame belong
|
d)
bad fame
creeps
|
5.
The brave is
known
|
e)
whoever shuns greatness, it
comes after him.
|
6.
Whoever pursues fame and
greatness, they flee from him
|
f)
than fame.
|
ІІІ. Оголошення
теми та мети уроку; мотивація навчальної діяльності.
OK. Can you guess the theme of
our lesson now? (Fame. Famous people.) You are right! So the plot of our lesson
deals with the Culture, History, Politology and Art.
At
this lesson you will:
1)
read a top-list text;
2)
watch and listen to interesting
video;
3)
have a chance to answer some
questions about the text;
4)
present, discuss and defend
your ideas about the topic in the groups;
5)
learn new words;
6)
revise Present Simple Passive
IV.
Актуалізація
лексичного матеріалу.
1.
Повторення.
Sometimes
it is really good to be famous because of glory, a lot of attention and of
course the main reason is money but
sometimes it may be hard to be an example to follow.
Each country has their own famous people: writers and scientists, poets and
politicians, musicians, actors and composers.
Today we’ll speak about the
famous people in Great Britain, USA and Ukraine. That’s why we have to remind
some useful words and phrases.
They ‘ll help us to describe and to talk about
these people. Group the words and phrases according to the headings in
the table but let’s do it in accordance to raw.
Star supertrstar world-famous best-known
well-known
make a name for one-self
/make one’ name as achieve/win fame
genius become famous (overnight) brave
courageous hero
outstanding prodigy
Words for famous and successful people
|
Phrases for becoming
well-knowing
|
Words for special
behaviour
|
2.
Актуалізація
усного мовлення.
And
now read the description of world-famous person and try to guess who is it.
Presentation
V.
Опрацювання
нових лексичних одиниць.
1. Who
can tell me where they were born? Yes, they are famous Britons. Britain
presented to the world many outstanding individuals. But I would like you to read about the top-list of great
Britons. But at first let’s work with new words from the text.
nationwide poll [ ˌneɪ.ʃənˈwaɪd pəʊl]
загальнонаціональне опитування
to vote [ vəʊt ] голосувати
favorites [ ˈfeɪ.vər.ɪt ]
улюбленці, фаворити
celebrity [ sɪˈleb.rɪ.ti ] знаменитості
to consider
[ kənˈsɪdə(r) ] вважати
to realize [ ˈriːəlaɪz ] розуміти,
усвідомлювати
to be
entertaining [ ˌentəˈteɪnɪŋ ] розважати
2.
Name
the missed letter:
C_lebr_ty;
consid_ _; r_ _li_e; nation_ide p_ll; fav_rites; to be _ntert_ _ning.
3.
Make
the word:
etov; rifaesvot; bricetyle; earilze.
4.
Закріплення
вивченої лексики.
So,
now you are ready to read the text. Read the first (second passage) aloud .
Famous Britons
In 2012 the BBC carried out a nationwide poll to find out who the British public consider to be
the ten greatest Britons. One million people voted for their favorites. There
were eight men and two women in the list, and they
were members of the British Royal family: Queen Elizabeth I and Princess Diana.
The winner, however, with a half million votes, was Winston Churchill, who was
Prime Minister of Britain during the Second World War.
Interestingly, however, none of the top ten people is
alive. The British like read about celebrities
in magazines but it doesn’t mean that they consider this people to be great. People realize that many celebrities are just “famous for being famous” –
they are entertaining, but most
people don’t take them seriously.
5. Контроль
розуміння прочитаного.
Answer the questions:
1.
How
many people appeared in the top ten?
2.
Which
members of the British Royal family appeared in the list?
3.
How
many votes did the winner get?
4.
How
many people of the top ten are dead?
5.
Can
you explain the phrase “famous for being famous” ?
* Музична пауза (порівняння
as…as). During this topic you have
learned not only The Passive voice of Past Simple tense but also Comparison
as…as. Let’s make a music pause, relax and remind how it is used animals and try to remember with what qualities Australian
singer Lenka compares them.
VI.
Застосування нових знань з теми
( з використанням інтерактивної дошки ).
I want to broad your knowledge. Now you should work
read some facts about famous people. These facts are true though they seem a
bit strange. There is one problem: some information is odd. You must choose a correct
variant.
1.
Queen
Elizabeth I of England_went completely
bald_/became mother_at an early age.
2.
When
George I came to the throne of England he could not speak a word of English /of French.
3.
Sir
Winston Churchill was a well-known
Shakespearean actor / was a singer before he became a politician.
4.
Charlie Chaplin’s famous bowler hat and cane / suit were
bought in 1987 for $150,000.
5.
Queen
Victoria had ‘no smoking’/ no talking
signs placed in nearly every room in Buckingham palace.
VII.
Аудіювання.
1. Прослуховування
тексту.
So, now we know many interesting facts about British
top-list, some famous Britons, we have reminded and learned new words. And now it is high time to watch video about one of the most
well-known woman in thе world Queen
Elisabeth II .
2. Контроль прослуханого.
Let’s do the task. You have got two minutes to read and think is it true
or false.
1)
The
letter “All my thoughts and prayer are with you” was signed with love Queen.
(F)
2)
Elisabeth
II celebrated her diamond jubilee. (T)
3)
Elisabeth
II reigned only 6 years. (F)
4)
Small
woman in a big hat on the video was Princess Diana. (F)
5)
It
was Queen’s 85th birthday. (T)
6)
Queen
Elisabeth II is the first monarch who reigns through so much social changes.
(T)
7)
She
reigned through Cold War, Space age, Digital age, Ukrainian age…(F)
8)
It’s
not easy to be a queen. (T)
ХІ. Актуалізація граматичного матеріалу попереднього уроку.
1. Pay attention to where to use the Past Simple ( Passive Voice).
1.
He
__________(to bear) in the village Moryntsi.
2.
At
the age of fourteen _____ (to take) to serve as a houseboy.
3.
In
1847__________ and________(to arrest / send) to Orenburg.
4.
This
great poet _____(to bury) in St.Petersburg but his remains ______( to transfer)
to Kaniv.
5.
This
politician _______(to elect) president of the Ukrainian National Republic in
1918.
6.
His
portrait _______(to print) on the 50 hryvnas.
I see you are good at grammar. You can use passive and
active voice very well.
2. Робота з лексичними одиницями.
Complete the sentences:
Agree,
disagree, has to, need, opinion, think, true.
1. Who
do you _______is the greatest Briton?
2. I
think he ______be in our top three.
3. In
my______, the two don’t compare.
4. I ______agree with that.
5. That’s_____,
but the other two on the list are also modern success stories, aren’t they?
6. I
______because he is only famous for singing.
7.
OK,
we _______ agree on the top three.
3. Монологічне мовлення,
висловлення власної думки.
We talked about famous Britons but what about
Ukrainians? Who would you put in the
top-3 list? You have one minute
to think. As for me on the first place will be famous constructor Evgeny Paton,
on the second heart
surgeon Nikolai Amosov and on the third Ivan Kotliarevskiy who is regarded as the pioneer of modern
Ukrainian literature.
ХIII. Підсумок уроку.
Now
it’s time to finish our work. You have 3 questions to answer, so please, look
at your envelope. There is a number on it. It’s a clue to question. Let’s find out what are the questions.
1.Is
it important to be famous?
1. Whom
do you admire?
2. Is
it good to be famous?
If you are a famous
person all the people believe you have a wonderful life with no worries or
problems. You have told about advantages and disadvantages. In conclusion, although it
is true to say that famous people live a great life, I prefer to be an
anonymous person because the benefits of being an ordinary person outweigh the disadvantages of being a rich
and famous one. And I want these words encourage you to be the Good
Person.
2. Домашнє завдання
Your home task is to
prepare a presentation about
the famous Ukrainian.
Підготувати коротку
біографію видатного українця.
3. Оцінювання
Your marks for the lesson……
The lesson is over. You may go.
Тема: Їжа. Злічувальні та незлічувальні іменники.
Клас:
7
Мета:
розширювати словниковий запас з теми «Їжа», формувати уявлення учнів
про злічувальні / незлічувальні
іменники;
розвивати мовну здогадку та увагу;
виховувати культуру харчування за
столом.
Обладнання:
підручник Биркун Л.В. «Англійська мова», проектор, дошка,
роздатковий матеріал.
Хід
уроку
І.
Початок уроку
1.
Організаційний момент.
Привітання.
T: Good morning teacher!
P: Good morning children!
T: How are you today?
P1-4: I am fine. And how are you today?
T: I am fine too. Thank you/Are you ready to learn
English?
P: Yes.
Фонетична зарядка
Betty Boughta bought some butter,
But she said “This butter’s bitter.
If I buy some better butter,
It will make my batter better”
Мовленнєва зарядка
Tell me please, how do you understand the proverb : Tastes differ. Use such phrases - I
think / I feel / I reckon; in
my view / in my opinion / from my point of view; the
way I see it ; I
suppose .
ІІ.
Основна частина
1. Перевірка
домашнього завдання.
OK. Well done. Let’s check
your hometask. (перевірка
домашнього завдання).
2. Актуалізація опорних знань.
·
Let’s
revise what is the noun. (It is the part of speech….).
3. Вивчення нового матеріалу.
§3 p.173-174 (злічувальні
та незлічувальні
іменники,
використання some, any, many,much,a few, a lot of, a little).
Відео про злічувальні та незлічувальні іменники
4.
Закріплення вивченого
матеріалу.
Let’s revise the words and
rules we have learnt.
1)
Use the correct word:
1 .I don’t like____ honey with tea.
a)
many; b) some; c) much;
2.
There is _____ oil in the bottle. It`s enough to cook meat.
a)
a lot of; b) little; c) a
little;
3.
Don’t put so _____ sugar into my coffee!
a)
many; b) much; c) some;
4.
My sister eats _____ sweets, she keeps to a diet!
a)
many; b) little; c) few;
5.
Give me_____ milk, please.
a)
some; b) many; c) few;
6.
She knows _____ recipes of tasty cakes.
a)
a lot of; b) much; c) a
little.
2)
Use some
or a (an)
__ cherries
__ onion
__ apple
__ juice
__ telephone
__ soap
|
__ flower
__tea
__ biscuits
__bread
__ news
__ cheese
|
__ lemons
__ bag
__ money
__ coins
__ furniture
__ spoon
|
3)
Find mistakes and correct them.
a)
Could lend me any money, please?
b)
How many time have we got left?
c)
There aren’t too much chocolates in the box.
d)
I don’t know nothing about chemistry.
e)
Could you give me few sheets of paper?
f)
There were lot of strawberries on the plate.
g)
I need any help with my homework.
h)
Did you catch some fish in the river?
i)
Is there some cheese in the fridge? – Yes,
there is any.
III. Заключна
частина
1.
Підсумки
So what is
countable/uncountable nouns? When do we use some, any, many, much, a few, a
little, a lot of ?
2.
Оцінювання
3.
Домашнє завдання
Ex.3,4 p. 53; §3 p.173-174
Клас: 4Тема: Французькі письменники. Шарль Перро.Мета: формування навичок читання; монологічного мовлення та узагальнення засвоєння граматичного матеріалу;розвиток навичок осмисленого читання та сприймання на слух;виховання зацікавленості у творчості французьких письменників;Тип уроку: комбінований;Обладнання: презентація, комп’ютер, підручник, ілюстрації до казокХід урокуІ. Початок уроку1. Організаційний моментBonjour les enfants! Comment savez-vous ? Aujourd`hui nous allons reviser les mots sur la theme « «Une journee ideale » et parler de Charles Perrault – une écrivain français célèbre, son biographie et son contes.2. Фонетична зарядкаMa chatte ma patte ma nappe ma balle
ta chatte ta patte ta nappe ta balle
sa chatte sa patte sa nappe sa balle
Nina dessine son nappe.
Tout chat a 4 pattes.
Papa va à Paris.
Il dit la date.
Anne décrit la classe.
Anne est malade.3. Мовленнєва зарядка· «Білосніжка і 7 гномів» (Blanche neige et les sept nains)ІІ. Основна частина1. Перевірка домашнього завдання2. Актуалізація опорних знань1. Я люблю грати у футбол.2. Я не люблю малювати.3. Софі ненавидить дивитися телевізор.4. Мої батьки люблять читати книги.5. Мій брат катається на велосипеді.Вправа-енергізатор “Le temps”3. Вивчення нового матеріалуПрезентація «Чарівні казки Шарля Перро».
Bien, maintenant , nous avons lire lа biographie de Charles Perrault. (p.88 ) Презентація “Les contes de Charles Perrault”.4. Закріплення1. Est-ce que vous aimez les contes?
2. Qui est-ce?
3. Qui est Charles Perrault?
4. Où et quand est-il né?
5. Qui était son père?6. Quelle était sa profession?
7. A quell âge Charles Perrault a-t-il publié son recueil de contes?
8. Quelles contes connaissez-vous?ü Lis le texte dans la page 87 et Fais les exercices 16, 17.ü Fais la gymnastique « Si ta aime la gymnastique... »ü Devinez l’hero de contes. Ecoutez leur portrait physique.1.C’est une belle fille avec le visage blanc comme neige, le bouche tres rouge et les cheveux noir comme le nuit. (Blanche Neige)2.C’est une petite fille sympa et gentille. Elle aime promener dans le bois et visiter sa grand- mère. Cette fille porte une chapeau rouge. (La Petit Chaperon Rouge)3.C’est un garçon tres petit, mais sympa. Il est courageux et sage. Ce hero aime voyager et ses parents beaucoup. (Le Petit Poucet)4.C’est une belle qui trove sa prince dans la balle. Elle aime travailler, aider, danser et chanter. Elle a oublie sa chaussure de verre. (Cendrillon)5.C’est un homme solide, horrible et riche. Il a une barbe bleu et beaucoup de femmes mortes. (Barbe Bleu)ü Toutes heros de contes aiment danser dans la balle. Chantons les chanson «C’est Gugusse... ».ІІІ. Заключна частина1. ПідсумкиLe conteur français célèbre s’appelle Charles Renault ou Charles Perrault ?Et maintenant en francais!“Le chat…..(Botte)
« La belle…..(au bois dormant)
« Les cadeaux....(de Fee)
« Le Petit....(Poucet)
« La barbe...(Bleue)2. Домашнє завдання: повторити слова; підготовка до контрольної роботи
3. Оцінювання
Тема: ПрофесіїМета: презентувати новий лексичний матеріал; формувати уявлення про мовуяк про засіб спілкування між людьми;розвивати навички аудіювання, спонтанні відповіді на запитання та швидку реакцію; удосконалювати фонетику та артикуляцію звуків;виховувати повагу та розуміння важливості всіх професій.Хід урокуІ. Початок уроку1. Організаційний момент.Good morning children! Sit down, please! Today we’ll talk about the variety of professions, their importance and the work this people do every day. I hope that you have a good mood and a lot of energy to work. So, let’s start!2. Фонетична зарядка.Your task is to listen and to repeat:1) Good cook, look at the book!2) A sailor went to seaTo see what he could see,But all that he could seeWas sea, sea, sea.Let’s translate this tongue - twister into Ukrainian. As you see there are some professions on it. Name it, please.3. Мовленнєва зарядка.What professions do you know? (Children give answers).Look at the flashcards and name the profession. OK. Well done!II. Основна частина.1) Перевірка дом.завдання.2)Актуалізація опорних знань.
Ex.3, p.101Ex.1, p.1013) Закріплення вивченого матеріалу.Now we’ll work with your workbook. Open page 48, it will help you to memorize the names of professions.WB Ex.5, p.48Ex.6, p.48As well we had finished and checked your exercises so now we are going to listen a song “People work” and make some tasks.
Match name with right profession and action:Nigel Naylor fireman repairs your teethPenny Proctor teacher call him when you’ve got a leakWendy Witter farmer has got cows, pigs and sheepPeter Palmer dentist minds the sleeping kidsMabel Meacher doctor teaches English, GreekGary Gummer plumber comes when it hurtsPatty Prentice babysitter fights with fireRonnie Ryman tailor makes dresses
III. Заключна частина1. Підбиття підсумків.2. Домашнє завдання:Ex.7, 8 p.493. Оцінювання.
Тема: Молодіжні субкультуриМета: сприяти ознайомленню учнів з молодіжними субкультурами, популярними серед молоді і такими, що роблять вплив на молоде покоління; повторити утворення минулого часу;вдосконалювати мовні та фонетичні навички, навички письма;розвивати уміння говорити на основі почутого;виховувати в учнів інтерес до молодіжної культури, а також критичне і відповідальне ставлення до свого способу життя, потребу в духовності, свідомому прагненні до самовдосконалення.Тип уроку: урок засвоєння нових знань; комбінованийОбладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, презентація, підручник, папір, клейХід урокуІ. Початок уроку1. Організаційний моментBonjour, les enfants! Je suis contente de vous voir! J’espere que vous allez travailler bien. Aujourd’hui nous allons parler de Sous-cultures.2. Фонетична зарядкаTas de riz, tas de rats.Tas de riz tentant,tas de rats tentés.Tas de riz tentant tenta tas de rats tentés.3. Мовленнєва зарядкаRappelons – nous les nom de vetements.(назвати одяг на картках)II. Основна частина1. Актуалізація опорних знаньПовторити види музики: Le rock, le rap, le folk, le djazz, le pop, la musique classique, le punk, l’indi.2. Вивчення нового матеріалуСловникова роботаles pacifistespaixet à la marche pieds nusbabiolesles attributs extérieursles fétichesles foulardsdu vintagele rupture.des vêtements amplesdes boucles d'oreillesune oblique frangedes queues de chevalEcoutez le texte tres attentive:Aujourd’hui il n’est pas simple d’attier les jeunes au musee et selon nous principalement du fait que les oeuvres d’art appartiennent a un temps revolu. Mais qu’est-ce qu’il en serait si on leur donnait une touche moderne ?Презентація «Les sous-cultures »· Les hippies ont des opinions pacifistes (principal personnage de hippie – « paix » professent l'idée de «non-résistance au mal". Ils sont connu pour aimer les fleurs (un autre mot pour le mouvement - "les enfants de fleur") et à la marche pieds nus. Leur apparence : les cheveux longs, des jeans ou veste en jean, "babioles", c'est à dire maison bracelets ou des colliers, souvent faites de perles, en bois ou en cuir. Ils ecoutent le pop et le folk. Parmi les groupes préférés de hippies : Beatles, The Doors· Les hipsters intéressént par la haute culture et de l'art , de la mode , la musique alternative , comme indie rock. Mais appartenant ou n'appartenant pas à un hipsters est complètement déterminée par les attributs extérieurs. Même la pensée des gens de hipsters est construit sur la base des expériences des vêtements ou accessoires et leur dévouement à la mode. La même chose avec la musique, des films ou tout autre art - n'est pas élément important en lui-même, et sa déclaration de mode ou « mainstream ». Leurs fétiches sont les produits d ‘Apple, les grosses lunettes, les foulards, du vintage. Parmi les groupes préférés : The Drums, Coldplay, The Killers.· Les rappers Cette sous-culture comprend 4 éléments principaux: le DJing, le graffiti, l’emsiinh (rap), du rupture. Ils habillent des vêtements amples – des T-shirts, des jeans, de bas veste de sport avec capuche, des baskets, de casquette de baseball ou bandana, de lourds bijoux, de boucles d'oreilles et des chaînes. La musique rap s'inscrit à la fois dans la continuité et la rupture avec la musique noire américaine. Les groupes preferes : Dmx, Eminem, Busta Rhymes, 2-pac.· Les punks Le chanteur Lou Reed est considéré comme un des pères fondateurs de l'écoulement de rock alternatif, qui est étroitement associé au punk rock – la musique prefere de punks.La coiffure punk norme est considéré comme un "mohawk" - une bande de cheveux longs debout sur sa tête au carré. Punks préfèrent les vêtements lambeaux et sales, des jeans rentré dans des bottes ou des courtes chaussures lourdes (banques) et des baskets, vestes en cuir noir, des symboles squelettiques dans leur vetements. Les influences du punk-rock sont aussi des groupes de glam rock tels que The New York Dolls, mais aussi les groupes de rock britannique comme The Who, The Kinks. La première manière et les artistes de l'avant- Patti Smith, Suicide et The Heartbreakers avec Johnny Thunders et Jerry Nolan.L'emo est un sous-genre du punk hardcore. Depuis l'apparition du terme, emo a fini par définir différentes variantes indépendantes, aux liens de parenté assez lâches, mais ayant une origine commune. L’image d’ Emo: une coupe de cheveux est considérée comme une oblique frange, crête en lambeaux au bout du nez, fermant un œil, et derrière les cheveux courts coller dans toutes les directions. La préférence est donnée au disque cheveux noirs, direct. Les filles sont disponibles pour les enfants, les coiffures drôles - deux petites queues de cheval, épingles à cheveux colorés - coeurs sur les côtés, des arcs. Les couleurs preferes sont noir et rose. Souvent les oreilles d’emo percées ou faire des tunnels. En outre, le visage peut être piercings. Ils ecoutent screamo, spazz-cord et pop-punk.3. Закріплення вивченого матеріалуFaire le Test :1. Ils écoutent de rock :a) Punksb) EMOc) Hippiesd) Hipsters2. Ils portent les vetements multicolore et avec fleurs :a) Rappersb) Hippiesc) EMOd) Punks3. Ils aiment faire des piercings :a) Les proffeseursb) EMOc) Hipstersd) Punks4. Leur coiffure traditionelle c’est « mohawk » :a) Indib) Punksc) EMOd) Hippies5. Le deuxième nom de cette sous-culture – « les enfants de fleurs »a) Hipstersb) Hippiesc) Rappersd) Punks6. Cette sous-culture comprend le graffiti, l’emsiinh et du rupture :a) Punksb) Rappersc) EMOd) Hipsters7. Leur couleurs favoris sont noir et rose :a) Les fillesb) Punksc) Rappersd) EMO8. Leurs fétiches sont les produits d ‘Apple:a) Hipstersb) EMOc) Rappersd) Punks9. L’emsiinh c’est la musique de...a) Rappersb) Hippiesc) Pop-Rockersd) Hipsters10. Leur devise – NO mainstream!a) EMOb) Hipstersc) Punksd) Hippies11. Une coupe de cheveux traditionelle est considérée comme une oblique frange pour...a) Rappersb) Rockersc) EMOd) Hipsters12. Ils aiment porter les babioles :a) Hippiesb) Punksc) Rappersd) HipstersBien. Nous allons vérifier le test. Changer de vos papiers.Зараз ви поділитися на 4 творчі групи, у кожної буде 2 завдання: створити образ представника тієї субкультури, яку ви оберете (одяг, зачіску і обов’язкові атрибути) і скласти діалог-інтерв’ю за зразком. Зразок:Журналіст (Ж): - Bonjour! Je suis le journaliste de magazine Phosphore. Dit-moi s’il te plait : le representent de quelle sous-culture êtes –vous ?Представник субкультури (ПС):- Je suis…- Quelle musique préférez – vous?- Je préfére…- Ce que les vêtements que vous portez ? Et quelle coiffure vous aimez ?- Les représentants de mon sous-culture portent... La coiffure favori est..- Pourquoi avez-vous choisi cette sous culture ?- Parce que...( *Je veux me démarquer.* Je veux proteste la pop-culture. *J’aime ça.* Je cherche de vrais amis, qui ont les mêmes opinions que je fais. )Протягом цієї теми ми з вами будемо продовжувати повторювати засвоєний граматичний матеріал. Сьогодні ми повторимо Passe Compose. Хто мені скаже, що це за час і як він утворюється? (Учні відповідають.) Виконаємо вправу 5, на сторінці 129.ІІІ. Заключна частина1. Підбиття підсумківСкажіть, що нового ви почули сьогодні на уроці? Про які субкультури йшлася мова? Чим вони відрізняються?2. Домашнє завдання: вправа 1,с.129 читати; вправа 2, с.129 знайти визначення до словосполучень3. Оцінювання. Обгрунтування оцінок.